Thursday, October 10

Destination

Assalamualaikum, hai :). Rasa macam dah lama sangat tak update blog yang buruk ni tapi siapa peduli buruk atau tidak ni blog aku suka hati aku la nak buat apa. Banyak cerita pahit, perit, tawar, manis dan gembira yang aku dah lalui selama ni tapi aku masih tak tahu apa tujuan aku yang sebenarnya sampai sekarang. Bukan senang nak cari jawapan dia, amik masa yang agak lama juga untuk tahu ada tujuan aku yang sebenarnya. Setiap orang mesti ada cerita diorang masing masing.

Firstly, aku rasa sedih dan down sangat bila aku dapat tahu yang mak aku ada masalah sampaikan aku sendiri tak tahu nak buat apa, pening. Yela, anak mana yang tak sedih kalau dia tahu mak dia ada masalah yang dia sendiri pun tak dapat selesaikan. Anak mana yang tak sayangkan mak dia? Tu namanya anak derhaka. Aku tanya mak aku "Maa, ada masalah ke? Abang tengok asik pening, penat, termenung and sedih semacam je?" tapi dia kata tak ada apa apa. Kenapa dia tak cakap masalah dia kat aku? Aku tahu kenapa, sebab seorang ibu tak nak susahkan dan bebankan anak anak dia dengan masalah yang dia hadapi. Tapi aku cuba dalam diam dan slow slow untuk tolong selesaikan masalah mak aku dan akhirnya masalah tu hilang sikit demi sedikit, alhamdulillah ya Allah :)

Second, aku tak tahu apa masalah aku sebenarnya kadang ada orang suka dengan aku dan kadang ada orang tak suka dengan aku. Kenapa macam tu? Apa salah aku? Suka bila diperlukan, tak suka bila tidak diperlukan. Macam tu ye? Aku hanya perlukan orang yang boleh teman aku tak kira susah, senang, sedih, dan gembira bersama. Aku tak perlukan 'Fake People' dalam hidup aku sebab benda tu akan menyusahkan diri aku sendiri. Sampai sekarang aku belum jumpa orang yang sanggup teman aku tak kira susah, senang, sedih dan gembira bersama. Ni semua rancangan Allah, mungkin dia sediakan orang tu di masa hadapan. Can't wait!

Last, ni masalah yang paling kritikal dalam hidup aku sekarang dan tak dapat dibundung. Aku cuba, cuba, cuba dan cuba tapi tetap gagal. Aku crush kat someone tapi aku malu dan segan nak tegur sebab aku sedar dan aku tahu siapa aku. Crush kat 5 orang dan semuanya di reject, what a sadlife~ Sekarang aku ada crush kat someone ni, aku tak tahu kenapa tapi yang aku tahu dia manis walaupun orang lain kata dia biasa je tapi bagi aku dia istimewa dari yang lain. I love her, sometimes I miss her and I wanna talk with her but I can't because of this feelings. Damn! Aku hanya mampu melihat dan tegur dia kat laman sosial je, I want it to be real! Akan aku cuba beranikan diri dan hilangkan perasaan malu dan segan ni untuk tegur dia, inshaAllah.

Solat dan doaku hanya untuk Allah, mak aku, keluarga aku, diri aku dan dia(crush). Hidup, mati, jodoh dan segalanya ditangan Allah SWT. Aku hanya mampu berserah kepadaNya :) 


"Tak kira apa pun yang terjadi aku kena selalu tersenyum time susah, senang, sedih, gembira dan walaupun ada masalah yang menimpa aku sekalipun :)"

No comments:

Post a Comment